Adblockers genadeklap voor online adverteerders en uitgevers?

ad-block

Adblockers bestaan al lang voor computers. Met aan adblocker worden reclames op internet geweerd bij de gebruiker. Op dit moment hebben 10 tot 40% van de gebruikers een adblocker geïnstalleerd op hun desktop. En dit aantal groeit enorm snel. Door deze geblokkeerde advertenties lopen bedrijven veel geld mis. Ruim 22 miljard dollar om precies te zijn.

Verkrijgbaar voor iPhone- en Ipad-gebruikers

Dit bedrag gaat steeds meer worden nu adblockers verkrijgbaar zijn in de App Store van Apple. Hiermee kunnen gebruikers met en IPhone of iPad advertentievrij internetten. Online advertenties zijn erg afleidend en kunnen sites moeilijk leesbaar maken. Daarnaast laden sites tot zes keer langzamer dan een site zonder advertenties.

Adblockers zijn een doorn in het oog van adverteerders en uitgevers. Daarmee wordt het namelijk steeds moeilijker om geld te verdienen aan iPhone- en Ipad-gebruikers via advertenties. Want als de gebruiker eenmaal heeft geproefd van advertentievrij internet, willen ze nooit meer terug, meldt tafelgast van De Wereld Draait Door en internetondernemer Alexander Klöpping in zijn blog.

Op dit moment gaat het om een klein deel van alle mobiele gebruikers. Ongeveer 19% van de gebruikers hebben een smartphone dat op iOS draait, het besturingssysteem van Apple.

Van deze ontwikkeling heeft het mama- en babyplatform BabyStuf.nl nauwelijks last, dit platform kent groeiende bezoekersaantallen en zet juist in op uniek geschreven branded content voor de promotie van verschillende babymerken.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *