Cottonbaby introduceert Woezel & Pip bedtextiel

woezel en pip bedtextiel

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat Woezel & Pip, de geesteskindjes van Guusje Nederhorst, zo succesvol zouden worden? Want welk kind van klein tot groot, kent Woezel & Pip nu niet? Naast boeken, pluche, speelgoed, theater en televisie zien we deze beroemde characters nu heel stijlvol op babykamertextiel van Cottonbaby.

Dromenjager BV is de organisatie die sinds het ontstaan zorg draagt voor alle commerciële en marketing activiteiten voor het merk Woezel & Pip. We spreken met Dinand & Lucy Woesthoff sinds vorig jaar volledig eigenaar, en Irene van Baarsen van Cotton Baby, over de nieuwste collectie van Cottonbaby op het hoofdkantoor in Amsterdam.

Connecting the dots
Dinand en Lucy kozen bewust voor het actief ondernemerschap. ‘We zorgen niet alleen voor de exploitatie, maar hebben een duidelijke visie waar we met het merk naar toe willen’, legt Dinand uit. ‘Het mooie van Woezel & Pip is dat er niets is bedacht. Er is geen bedacht marketingplan, de characters zijn favoriet geworden omdat kinderen ervan houden. We beginnen bij Dromenjager met wat we leuk en mooi vinden, creativiteit staat bij ons altijd op nummer één. Ik zeg wel eens: wij zijn achterlakentje woezel & pip het succes aan gaan rennen. We hadden geen idee dat de boeken en theaterstukken zo succesvol zouden zijn. Sinds we voor 100% aandeelhouder zijn, hollen we niet meer achter de feiten aan maar maken we strategische keuzes. Dat houdt in: ‘connecting the dots’, variërend van boeken, muziek, theater, tv en merchandise. Alles communiceert nu met elkaar en dat is leuk, want we kunnen vanuit elke discipline kijken of het ook geschikt is voor een andere. Het schrijven van een boek kan bijvoorbeeld ook een script opleveren voor een theaterstuk.’

Nieuwe samenwerkingen
Er zijn veel nieuwe samenwerkingen dit jaar, waaronder uitgeverij Leopold voor een compleet nieuwe boekenlijn, Marco voor babykleding, Nutricia, Universal Music, Image Books en Cottonbaby. Lucy: ‘We zijn steeds op zoek naar de juiste partner die met ons 1+1=3 kan maken. Stijlvol Woezel & Pip textiel van Cottonbaby Irene van Baarsen van Cottonbaby was blij verrast toen Dromenjager haar vroeg voor het baby- emandje woezel & pipn kinderkamertextiel. Lucy was al fan van het merk Cottonbaby en onder de indruk van de ontwerpen en de kwaliteit. Irene koos voor een ondergrond van 100% katoenen chambray in roze en grijs met daarop in zeefopdruk de outlines van de hoofdfiguren Woezel & Pip in wit, grijs, roze of zilver. Ook Buurpoes heeft een hoofdrol gekregen. De nieuwe textielcollectie heeft een rustige en chique uitstraling met het onmiskenbare handschrift van Cottonbaby. En omdat consumenten tegenwoordig zelf graag mixen en matchen, past de Woezel & Pip collectie qua kleur prima bij de andere collecties.

Dit is een gedeelte uit het verschenen artikel in BabyWereld.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *