Cybex en Goodbaby fuseren tot toonaangevend strategisch partnerschap

cybex overname

Officieel persbericht

CYBEX GmbH, het technologisch toonaangevende Duitse merk voor kinderveiligheid en lifestyle bundelt zijn krachten met Goodbaby International Holdings Ltd., een mondiaal in Hongkong genoteerde expert in productie, technologie en distributie in Azië, om een van de vooraanstaande wereldleiders te worden in de sector voor producten voor baby’s en hun ouders.

Over Goodbaby
Goodbaby is een internationaal leidende onderneming in producten voor baby’s en hun ouders, actief op het gebied van onderzoek, design, productie, marketing en verkoop van wandelwagens, kinderveiligheidszitjes, ledikantjes, fietsen en driewielers en andere duurzame kinderproducten.

Als producent met een voortrekkersrol in de sector voldoet het in Hongkong genoteerde bedrijf aan de belangrijkste internationale normen. Zo behoren de ecoproducten van Goodbaby tot de eerste producten in de markt voor baby- en kinderproducten met het Cradle to Cradle®-certificaat.

Goodbaby Group, met genoteerde en niet-genoteerde activiteiten, realiseerde in 2012 een omzet van ongeveer 1 miljard Amerikaanse dollars en heeft meer dan 20.000 medewerkers.

Over CYBEX
In slechts negen jaar is CYBEX uitgegroeid tot een wereldwijd gerenommeerd merk dat bekend staat om de superieure eigenschappen voor kindveiligheid, zijn vernieuwende ontwerpen, vlekkeloze functionaliteit en innovatieve technologieën. CYBEX levert autozitjes, wandelwagens en draagzakken en heeft meer dan 200 prijzen gewonnen op het gebied van veiligheid en ontwerp, zoals de begeerde ADAC- en Red Dot Design-prijzen.

Met zijn unieke benadering van veiligheid, ontwerp en marketing is het Duitse merk meer dan een vooraanstaand technologisch vernieuwer, en meer dan alleen ontwerper en fabrikant van kinderproducten. Het is een innovatief lifestyle- en modemerk, dat er voortdurend in slaagt de grenzen weg te nemen die ontwerp en functie vaak scheiden en die de wereld van kindveiligheid en ouderschap stormenderhand heeft veroverd.

Goodbaby-oprichter, voorzitter van de raad van bestuur, Executive Director en CEO Zheng Huan Song over de fusie: “Ik heb Martin voor het eerst in 2005 ontmoet, tijdens de Kind+Jugend-beurs in Keulen. Hoewel CYBEX destijds zijn eerste schreden op de markt zette, was het enorme potentieel van dit slechts een jaar oude merk verbazingwekkend. Ik zag mezelf als jonge ondernemer in de 35-jarige oprichter van CYBEX, Martin Pos, en ik herkende direct zijn visionaire potentieel.”

Negen jaar later bundelen CYBEX GmbH en Goodbaby International Holdings Ltd. hun krachten in een fusie om een van de meest innovatieve en toonaangevende ondernemingen te formeren in de markt voor producten voor baby’s en hun ouders.

Martin Pos blijft niet alleen aan als CEO van CYBEX, maar wordt na de afronding tevens aandeelhouder en kernlid van het senior management van Goodbaby.
In zijn nieuwe rol zal hij zich naar verwachting richten op de totale merkportefeuille, marketing en strategische ontwikkeling van Goodbaby. CYBEX blijft onder leiding staan van Martin Pos en medepartner en -directeur, Matthias Steinacker, en wordt het Europese hoofdkantoor van de Goodbaby Group.

Deze fusie biedt beide ondernemingen duidelijk kansen hun ambitieuze visie te realiseren om de toonaangevende dienstverlener en wereldwijde marktleider te worden op de markt voor producten voor baby’s en hun ouders. Goodbaby verkrijgt niet alleen toegang tot nieuwe markten, maar versterkt tevens zijn merkportefeuille dankzij het unieke, innovatieve, door ontwerp en marketing gedreven premiummerk. CYBEX zal profiteren van de excellente technische, inkoop- en productie-infrastructuur, evenals van het bestaande distributienetwerk in Azië. Met deze fusie bereikt CYBEX een grotere doelgroep met zijn uitmuntendheid in veiligheid en ontwerp. De kernkwaliteiten van CYBEX op het gebied van product-, merk- en marketing-knowhow plus de bestaande Europese distributie worden in de nieuwe organisatie geïmplementeerd.

CYBEX-oprichter en CEO Martin Pos over de fusie: “We zijn enorm enthousiast over de kansen van dit partnerschap. De heer Song is altijd een mentor, rolmodel als ondernemer en vriend geweest. Het verheugt mij enorm dat CYBEX na de fusie deel uitmaakt van de Goodbaby Group. We kunnen de wereldwijde positie van CYBEX duidelijk versterken dankzij de toegang tot uitmuntende techniek en fabricage en een krachtige Aziatische distributie.”

•    Fusie van twee door ondernemerschap gedreven bedrijven leidt tot nieuwe belangrijke speler en onderneming met topmerken in de markt voor producten voor baby’s en hun ouders.
•    CYBEX-oprichter Martin Pos blijft aan als CEO van CYBEX en na voltooiing van de fusie wordt hij tevens kernlid van het senior management van Goodbaby. Matthias Steinacker blijft eveneens aan, als CFO en directeur van CYBEX. Daarnaast worden Martin Pos en alle bestaande aandeelhouders van CYBEX tevens aandeelhouder van Goodbaby.
•    CYBEX profiteert van de wereldwijd toonaangevende fabricage, de technologische know-how, de bestaande distributie in Azië en de merkproducten van Goodbaby.
•    Goodbaby, genoteerd aan de Main Board van de beurs van Hongkong, profiteert van de uitgebreide technische ervaring van CYBEX evenals de designcapaciteit, de merk- en marketingontwikkeling en de bestaande Europese distributie.
•    CYBEX wordt het Europese hoofdkantoor van Goodbaby.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *