Nieuwe babykledinglijn Snoozebaby is ‘dressed to touch’

Snoozebaby

Het woord ‘multitasking’ lijkt voor Marleen en Sjoerd Rameckers van Snoozebaby uitgevonden te zijn. Na de oprichting van het label negen jaar geleden, groeide niet alleen hun bedrijf maar ook hun gezin, inmiddels vier kinderen groot. Naast drie andere medewerkers is echtgenoot Sjoerd fulltime betrokken bij de organisatie. Oprichter Marleen is nog niet zolang geleden bevallen van haar vierde kindje dat ze, wanneer het zo uitkomt, meeneemt naar kantoor. Het is gelukkig een rustige baby die goed slaapt, vertelt ze. Hun bedrijfspand, gevestigd in het Oostelijk Havengebied van Amsterdam, ligt op een paar minuten afstand van hun huis waardoor wonen en werken gemakkelijk kan worden afgewisseld. Binnenkort gaat hun rechterhand Iris met zwangerschapsverlof maar ook hiermee gaat de familie Rameckers soepel om. ‘Het is zeker lastig om vijf maanden te overbruggen maar we hebben besloten haar taken er gewoon bij te nemen’, aldus Marleen.

Na jaren van groei was vorig jaar een jaar van bezinning. Marleen: ‘We hebben kritisch gekeken naar wat we wel en niet in de collectie wilden houden. Snoozebaby
De collectie is teruggebracht van 11 kleuren naar 7. Daarnaast vonden we de tijd rijp om behalve onze toys en nursery een babykledingcollectie te introduceren. We brengen daarmee een heel ‘Snoozebaby verhaal’ naar de winkel.’

Er is weer behoefte aan vrolijke kleuren
De Fresh Mint collectie bestaat uit een grappige print met kleine driehoekjes in de kleuren mint, framboos en taupe die als confetti over de kleding lijkt te zijn uitgestrooid. ‘We zijn negen jaar geleden gestart met felle kleurtjes maar in de loop der jaren introduceerden we volgens het modebeeld meer grijze en taupe tinten. Nu zien we dat er in een tijd van economisch herstel grote behoefte is aan vrolijke kleuren en dessins. Deze frisse en vrolijke collectie past ook goed bij de eerste kennismaking met een baby.’ Voor consumenten die liever een rustiger kleurbeeld willen is er ook een Desert Taupe nursery collectie waarbij de kleurstelling is beperkt tot wit en taupekleurige blokjes.
In het thema Fresh Mint en Desert Taupe zijn onder andere verkrijgbaar de Sweet Dreaming, Trendy Wrapping, Cheerful Playing, Happy Dressing en Easy Changing. De kledinglijn zal uitgevoerd worden in wit, taupe melange en triangle dessin en bestaat uit rompertjes met korte en lange mouw, mutsjes, slofjes, boxpakjes, overslagtruitjes en losse broekjes.
Snoozebaby zal ook deze babykleding aan een select aantal winkels leveren. Ze denken in een toch wel volle markt iets onderscheidends te bieden. ‘Onze collectie is niet alleen vernieuwend maar ook heel toegankelijk qua prijsstelling en met een goede marge voor de winkelier.’

Had Snoozebaby al eerste stappen gezet naar ‘groen’ met hun recyclebare verpakking en hun eerdere samenwerking met de organisatie ‘Made By’, nu zijn ze inspelend op de groeiende vraag nog een stap verdergegaan met de introductie van een compleet nieuwe organic lijn. Deze is verkrijgbaar in mint met cirkelvormige figuurtjes bestaande uit een badcape, wiegdeken en lakentje, spuugdoekje, washand en kruikenzak.

Dit is een deel van de reportage. Meer informatie kunt u vinden in het vakblad BabyWereld.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *