Ontwikkeling kinderkleding op de Nederlandse markt

Een van de sprekers op de kleine fabriek was Dr. Wouter Geerts van Euromonitor International die een onderzoek deed naar de categorie kinderkleding in de Nederlandse markt.

Wereldwijd gezien bedraagt de retailomzet 145 miljard US dollars, een groei van 3,3% in 2013 ten opzichte van 2012. Kijken we naar de Nederlandse markt dan is er sprake van een retailomzet van 1,8 miljard in 2014. Van deze totale omzet is 23% toe te wijzen aan baby- en peuterkleding, 28% aan jongenskleding en 49% aan meisjeskleding.

Omzetdaling kinderkleding

En in tegenstelling tot de markt wereldwijd, is er hier sprake van een omzetdaling ten opzichte van 2013 van 0,6%. Andere landen die in de min zitten zijn: Frankrijk, Italië, Duitsland en Portugal. India, Rusland, Turkije, Brazilië en China zijn de landen waar de meeste omzetten zijn gehaald.

Dit is een ingekort bericht uit een reeds verschenen nummer van Baby-Wereld.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *