Procter and Gamble gaat online reclame drastisch verminderen

procter and gamble, pampers

Een van de grootste adverteerders wereldwijd, Procter and Gamble met een budget van ruim 6 miljard euro, gaat een andere koers varen als het om reclame uitingen gaat. Er wordt vooral in online reclame fors gesneden. Volgens berichtgeving heeft P&G het afgelopen kwartaal 85 miljoen euro minder uitgegeven aan online advertising. Procter and Gamble is producent van bekende merken zoals Always, Gillette en Pampers.

Online advertising niet effectief

Het probleem bij online reclame is volgens financieel directeur Moeller dat de advertenties op internet niet effectief zijn. Om bezoekerscijfers op te krikken worden er vaak diverse programma’s op los gelaten, het zijn dan niet mensen die deze site bezoeken maar robots. Daarnaast wordt er te veel geadverteerd op sites die niet aansluiten op de doelgroep. Online advertising heeft voor Procter en Gamble nauwelijks gevolgen gehad voor de verkoopcijfers.
Vorig jaar gaf P&G aan te stoppen met reclame op Facebook in de vorm van gerichte reclame. Reclame voor een heel specifieke doelgroep schijnt onvoldoende op te leveren. Er wordt nog wel met algemene advertenties gewerkt op Facebook.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *