Tevredenheid over Najaarsbeurs 2013

Trade Mart Najaarsbeurs

De organisatie van Trade Mart Utrecht kijkt met tevredenheid terug op de afgelopen editie van de Najaarsbeurs, van zondag 1 september tot en met dinsdag 3 september 2013. De beurs kreeg bezoek van 11.323 non food detaillisten, opvallend meer dan vorig jaar, toen waren het er 10.885. Zij waren afkomstig van 6.479 bedrijven, eveneens een stijging ten opzichte van de vorige editie. De bezoekers waren positief met hun oordeel over het verloop van en gaven een 7,1 als gemiddeld cijfer.

Verandering sentiment Trade Mart

“Hoewel de retail nog in slecht weer zit was er toch een verandering in het sentiment waar te nemen”, concludeert projectmanager Jurgen Pietersen van VNU Exhibitions. ”De zelfstandige detaillist wil zien wat er nieuw is en zich laten inspireren, koopt niet groot in, maar wil kleine orders kunnen afgeven om flexibel in te kunnen springen zodat hij de juiste collectie in zijn winkel heeft. Trade Mart is onmisbaar in dit proces”.

Bezoekmotieven Najaarsbeurs

Het gemiddeld aantal orderplaatsingen over de totale Najaarsbeurs is 81%. Gevraagd naar de verkoopkanalen die worden gebruikt antwoordde 50% een fysieke winkel, 15% uitsluitend een webshop en 35% beide. De Top 5 bezoekmotieven waren achtereenvolgens: op de hoogte blijven van markt- en productontwikkelingen, oriëntatie t.a.v. inkoop, orderplaatsing, ontmoeten van nieuwe leveranciers en ontmoeten van bestaande leveranciers.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *