Unieke winkelbeleving en partnerships bij Prénatal Hearts

Prenatal

Het is een knap staaltje architectuur, het nieuwe Prénatal Hearts op een niet te missen locatie pal langs de A1 bij Amersfoort. Onder een enorme transparante glazen overkapping bevinden zich vier houten huizen die uit de geluidswal lijken te rijzen en waarvoor kindertekeningen model hebben gestaan.

 

Het kiezen voor een huis als uitgangspunt is goed gevonden: een huis staat voor geborgenheid en veiligheid. Een rondleiding in het pand (15.000 m2) maakt indruk en is een mooi voorbeeld van duurzaamheid. Bijzonder is de keuze voor een verwarmings- en koelingssysteem dat geen extra energie kost. In de zomer wordt ‘de kas’ gekoeld en in de winter verwarmd met de lucht die uit het warenhuis wordt afgezogen. Verder is het pand uitgerust met computergestuurde zonwering waardoor er binnen een semi-binnenklimaat ontstaat. In het kantoor geen ouderwetse afdelingen en vergaderzalen maar flex-werkplekken en open vergaderruimtes. Op de begane grond vinden we het café/restaurantgedeelte De Eetkamer voor moeder en kind. Op het menu veel smakelijke en duurzame gerechten. In het hart van de winkelvloer staat ‘mama’ centraal, met zwangerschapsmode omgeven door ronde en warme vormen. Daaromheen staan de productgroepen geëtaleerd.

 
PrenatalUltieme winkelbeleving
Zo’n vijf jaar geleden begon de zoektocht naar een pand waarin zowel hoofdkantoor én consumenten de ultieme winkelbeleving moesten kunnen ervaren, liefst in het hart van Nederland. Volgens Nancy Bromet, Joint Managing & Commercial Director, een enorm project maar ook een uitdaging. ‘Het is geweldig om van niets te komen tot dit geweldige pand. Van tevoren hadden we gezegd dat we alles in een keer wilden openen, maar dat bleek onhaalbaar, we moeten in deze tijd natuurlijk wel bewust met uitgaven omgaan. De verhuizing verliep daarom in delen: eerst het service kantoor, vervolgens de opening van de winkel in het voorjaar en daarna is de entresol met partners ingericht. We hebben veel met eigen mensen gedaan en dat was heel bijzonder. Kijk bijvoorbeeld naar het openingslied tijdens de grand opening door één van onze storemanagers, een groot zangtalent!’

Nancy vervolgt: ‘Wij zijn er voor de klant, de vrouw die voor het eerst zwanger is en iedereen daaromheen, zoals haar partner, opa en oma, vrienden en vriendinnen. Die willen we een zo breed mogelijke collectie bieden. Hardwaren en fashion voor moeder en kind hadden we al, maar klantonderzoek wijst uit dat er ook grote behoefte is aan verzorgingsproducten zoals voeding en luiers. Daarmee gaan we dus ons assortiment uitbreiden; eerst kleinschalig en daarna landelijk. Het concept van Prénatal Hearts komt ook uit deze compleetheid. We willen niet alleen maar producten verkopen maar ook diensten aanbieden waar ouders behoefte aan hebben. Er zijn voor vragen over onderwerpen op het gebied van zwangerschap, voeding, verzorging, gezondheid, reizen,financiën, kraamzorg en verloskunde.. Dat wilden we niet zelf doen, maar met deskundige partners en dat is gelukt. Op onze entresol hebben zich inmiddels diverse specialisten gevestigd waaronder De Kraamvogel, Center Parcs, ABN AMRO, Verloskundigenpraktijk De Kei, echobureau PrePret, natuurgeneeskundig therapeute Patricia Dijkema, Koterfoto en ook de Jokie winkel van de Efteling.’

Dit is een gedeelte uit het verschenen artikel in BabyWereld.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *