U bevindt zich hier:--Babyspullen en huisdierproducten bij Blokker

Babyspullen en huisdierproducten bij Blokker

Door |2018-09-18T10:42:48+00:0018 september, 2018|Categorieën: Laatste nieuws|Tags: |0 Reacties

blokker baby

Blokker breidt zijn assortiment uit met nieuwe productcategorieën: producten voor huisdieren en babyproducten. Het gaat daarbij om babyfoons, baby- en peuterspeelgoed, baby verzorgingsartikelen, accessoires, bijtringen en fopspenen. Ook komt Blokker met krasloten, een eigen lijn met schoonmaakartikelen, fietsaccessoires, kunstbloemen en schoolartikelen. Daarmee wil Blokker de consument een totaalassortiment aanbieden.

In België gaat het om een introductie van de nieuwe productgroepen in 128 winkels. Hier vindt ook een transformatie plaats van de winkels qua sfeer en verlichting. Ook in Nederland worden de winkels uitgebreid met de nieuwe productgroepen en worden deze al online aangeboden.

Is uitbreiding producten bij Blokker de oplossing?

Vorig jaar leed het moederbedrijf een verlies van bijna 350 miljoen euro, dat is bijna twee keer zo veel als het verlies in 2016. Dit verlies werd vooral veroorzaakt door een grote reorganisatie waarbij diverse winkels van Blokker en Marskramer werden gesloten. Na een periode van groei ging het vanaf 2014 steeds slechter met Blokker Holding. Ketens zoals Leen Bakker, Intertoys, Bart Smit, Toys XL, Big Bazar en MaxiToys werden te koop gezet, alleen Blokker bleef in portefeuille.

Ondanks de reorganisatie lopen de omzetcijfers terug. Blokker heeft last van online concurrentie en koopjeswinkels zoals de Action. De productuitbreiding doet de wenkbrauwen van menig deskundige fronsen. Zij zeggen dat de keten zich juist zou moeten focussen in plaats van er andere producten bij te halen. Het is straks niet meer duidelijk waarvoor de klant bij Blokker zou moeten kopen, en precies hetzelfde probleem deed zich voor bij het failliet verklaarde V&D.

 

 

 

 

 

Geef een reactie