overname childhome beaba

Het Belgische concern Childhome komt in de handen van de Franse Béaba groep. Beiden organisaties hebben een gevestigde naam en brengen al jaren innovatieve en kwalitatieve producten op de markt. Met de samensmelting wordt de positie internationaal versterkt.

Gedeelde kernwaarden

De gedeelde kernwaarden zijn: het ontwerpen van veilige en innovatieve producten met een knap design om het leven van gezinnen comfortabeler te maken. Het volledige Childhome-gamma telt vandaag 500 producten die wereldwijd worden verkocht in meer dan 60 landen. Opvallende producten zijn de Evolu eetstoel en de Mommy Bag. Béaba heeft evenveel producten in zijn gamma en is actief in 70 landen. Het bedrijf is in de eerste plaats bekend om hun Babycook stoomkoker, hun eet-en drinkserviezen voor kinderen en hun Up & Down wipstoel.

Ambitieuze en optimistische visie voor de komende jaren

Het zijn uitdagende tijden, maar zowel Béaba als Childhome laten uitstekende groeicijfers zien en vertrouwen ze op hun dynamiek om waarde te creëren in de markt van baby- en kinderartikelen. ‘We kijken vooruit en bereiden ons voor op een potentiële babyboom in het 2e kwartaal van 2021. Een nieuwe generatie ‘coronials’ komt eraan. Door ons assortiment uit te breiden met de producten van Childhome en Béaba en de uitbreiding naar andere markten, zijn we klaar voor de uitdagingen die 2021 ons zal brengen’.

Childhome zelf blijft gevestigd in Kontich. ‘We zijn een van oorsprong Belgisch bedrijf en zullen de Belgische smaak verder blijven uitdragen’. Oprichters Stefan en Nathalie Aerts blikken terug op 35 uitstekende jaren en geven met vertrouwen de fakkel door aan Béaba. ‘We zijn overtuigd van de unieke kansen die deze overname zal bieden voor de toekomst van Childhome, Béaba en beide teams. Eén ding is zeker: the best is yet to come!’, aldus Stefan Aerts.

Gezamenlijk project dat enthousiasme opwekt bij alle partijen

‘Dit is een grote stap vooruit voor de groei van Childhome”, zegt Cédric Rodrigues – Head of Sales. ‘Door de samenwerking met Béaba kunnen we onze activiteiten verder uitbreiden in landen waar we momenteel minder actief zijn zoals China, Zuid-Oost Azië, Afrika en Amerika. Anderzijds vullen we onze collectie aan met 500 nieuwe producten van Béaba.’

‘We zijn erg enthousiast en verwelkomen Childhome en het hele team binnen de Béaba groep. Béaba en Childhome delen dezelfde waarden op het gebied van innovatie en design en hun visie op de markt van baby- en kinderartikelen: het leven van ouders zo aangenaam mogelijk maken’, zegt Julien Laporte, CEO van Béaba. ‘Ik wil Nathalie en Stefan Aerts oprecht bedanken voor het vertrouwen om Béaba de leiding te geven over een prachtig merk met een constante groei en sterke prestaties’.