koeka

De Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt de overname van baby- en kindermerk Koeka. Dit baby- en kinderlabel werd in 1998 opgericht door Margareth de Haas.

Op zoek naar juiste overnamepartij

‘Na bijna 25 jaar hard werken willen we graag het stokje doorgeven. We zijn op zoek gegaan naar de juiste partij om onze merkvisie en -strategie uit te bouwen met kapitaal, kennis en het juiste netwerk. Nederlands MerkGoed sluit daar perfect op aan. De nieuwe Algemeen Directeur Lobke Apeldoorn krijgt de dagelijkse leiding over het bedrijf. Lobke heeft ervaring opgedaan bij Bugaboo, Joolz en Dorel. Zelf blijven we als minderheidsaandeelhouder aan en ook onze zoon Nick blijft werkzaam voor Koeka, dus we verdwijnen niet uit beeld’ aldus Margareth de Haas.

Groeimogelijkheden voor Koeka in buitenland

Koeka is gevestigd in Bussum en staat bekend om stijlvolle, kwalitatief hoogwaardige en duurzame baby- en lifestyle producten. Met de overname blijf het label in Nederlandse handen. De organisatie bestaat uit 18 mensen en heeft een sterke marktpositie. In omringende landen is nog veel potentie voor verdere groei, met name Duitsland is een groeimarkt. Koeka heeft meer dan 500 fysieke verkooppunten in Europa.

Over Nederlands MerkGoed

Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van kansrijke merken. Het bedrijf heeft reeds merken als Stoov, Nomad, Mistral, BenBits en PassaSports (o.a. TennisDirect) in haar portfolio. Koeka komt hier nu bij. Investment Partner Jochem Schouten vindt Koeka een mooie aanwinst: ‘Deze participatie past perfect binnen onze strategie, waarbij we ons richten op kansrijke bedrijven in Leisure en Food met gezonde of duurzame proposities. Koeka is een snelgroeiend bedrijf, met een sterk team, een Europese footprint en een duurzame product range met enorm veel potentie. In combinatie met de komst van Lobke en onze expertise op het gebied van merken, e-commerce en internationalisering zien wij een mooie toekomst voor Koeka.’

Meer nieuwsberichten lezen