U bevindt zich hier:--Eerste editie van We Are Pregnant

Eerste editie van We Are Pregnant

Door |2018-08-08T14:40:21+00:005 november, 2017|Categorieën: Beursnieuws|Tags: |

we are pregnant

Een oude industriële hal in Utrecht, veel leuke merken, goede bereikbaarheid en een uiterst relaxt sfeertje; dat zijn in een notendop de ingrediënten van de nieuwe We Are Pregnant beurs waar we een kijkje namen. We waren best nieuwsgierig, een nieuwe partij in de babymarkt die een consumentenbeurs organiseert? In een rondje over de beurs krijgen we veel enthousiaste reacties: ‘ontspannen sfeer’, ‘lekker maar 3 dagen’, ‘fijn dat je ‘s avonds gewoon naar huis kan’, ‘makkelijk bereikbaar en gratis parkeren’! Op de eerste beursdag op vrijdag is het wel rustig als we door de gangen lopen.

Van trouwbranche naar babymarkt

Het We Are Pregnant event wordt georganiseerd door Jes BV. Geen onbekende in beurzenland want ze organiseren al 25 jaar alle Love & Marriage beurzen in heel Nederland, jaarlijks is deze beurs in zo’n 7 grote steden te vinden. Eén van de beursmanagers is Miranda van den Buys. We vragen haar naar de ‘move’ van trouwbranche naar de babymarkt. ‘Na het trouwen is het krijgen van kinderen eigenlijk een logische stap’ antwoordt Miranda. ‘We hebben altijd al te maken met een jonge doelgroep en de Love & Marriage beurzen zijn al zoveel jaren succesvol. Vergeleken met onze trouwbeurzen hebben we deze beurs wel een metamorfose gegeven, meer passend in de beleving van jonge ouders’.
Hoe hebben ze de bezoekers weten te bereiken? Miranda: ‘Uitsluitend via social media, onze sponsor Prénatal en via de standhouders die op hun beurt ook alles weer hebben gedeeld. Daarnaast hebben we ook een paar enthousiaste bloggers en vloggers uitgenodigd.

Meer sfeer, minder massaal

Een vergelijking met de Negenmaandenbeurs ligt voor de hand, daarop zegt ze: ‘Bij ons loopt toch weer een andere doelgroep rond, de sfeer is hier gewoon anders. Relaxt, minder massaal, een lekker lounge achtergrondmuziekje, fijne chesterfields om te relaxen, en de mogelijkheid om een hapje en een drankje halen bij één van de vele foodtrucks. We kiezen bewust niet voor de massa maar voor knusheid, relaxt binnenkomen en nog relaxter weer naar buiten gaan.’

Open standbouw

Aan de beurs doen een kleine 100 merken mee, veel kleine spelers, maar ook merken als Bugaboo, Easywalker, Medela, Weleda en Joolz. Een groot merk uit de drogisterijbranche werd toegang geweigerd, de organisatie vond dit niet in het totaalbeeld passen. Opvallend zijn de kleine opzetten van de stands. Deelnemers kunnen kiezen uit eigen of universele standbouw vanaf 2.40 meter tot 6 meter breed. ‘Een open karakter vinden wij belangrijk, dus geen dichte wanden. Het moet passen in de totale look en feel van deze beurs’ aldus Miranda.
Qua kaartverkoop is er een voorzichtige start gemaakt, online zijn 5000 kaarten besteld. Aan de kassa wordt ook nog verkocht, dus hoopt Miranda stilletjes op een totale kaartverkoop van 7000. ‘Het is een begin en we zijn niet zo gevoelig voor cijfers. Het moet ook niet te druk worden, nu heb je lekker de tijd om mensen te informeren.’

Werkspoorkathedraal

De keuze voor de Werkspoorkathedraal is een bewuste. ‘We kiezen niet voor grote zakelijke beurshallen, maar informele, sfeervolle hallen zoals deze. Met gratis parkeren, 3 dagen en openingstijden van 10 tot 5 uur. Geïnteresseerde bezoekers komen toch wel, daar hoef je geen avonden voor aan te plakken.’
Het streven is om volgend jaar weer een beurs te organiseren, in dezelfde periode. En misschien het jaar erop wel twee keer per jaar, krijgen we te horen. ‘We hebben in ieder geval enorm veel enthousiaste reacties van standhouders gekregen, blijkbaar is er dus wel behoefte aan!’

Fotoverslag volgt in decembereditie van BabyWereld, hier is een video van de  eerste beursdag!

https://youtu.be/EVrnuJDI8ZQ