Laatste nieuws
Uitreiking Toy Award Spielwarenmesse
Voor zes exposanten is het een bijzonder geslaagde start van de 72ste Spielwarenmesse. Een dag voor de officiële opening van de beurs werden ze tijdens de PressPreview in het zonnetje gezet voor hun productinnovaties en ontvingen ze de felbegeerde ToyAward. Winnaar EverEarth 7 in 1 Space Activity Cube In de categorie [...]
Difrax verkocht aan Poolse Canpol
Difrax gaat verder groeien onder de nieuwe Poolse eigenaar Canpol. Canpol is gespecialiseerd in babyproducten sinds 1990. De overname biedt Difrax mooie kansen voor de gewenste toekomstige nationale en internationale groei. Mogelijkheden om krachten te bundelen Zowel Difrax als Canpol zijn enthousiast over deze stap waarbij Europese productie en sterke punten [...]
Dit zijn de populairste babynamen gegeven in 2022
Wat zijn de populairste babynamen van 2022? Om dit te weten te komen is de SVB, de Sociale Verzekeringsbank, een goede bron. De SVB keert namelijk ieder kwartaal de kinderbijslag uit die ouders kunnen aanvragen als er een baby wordt geboren. De SVB beschikt over de grootste database met babynamen. Wat [...]
Samenwerking Jollein en Mentha
Om de internationale groei te versnellen gaat Jollein samenwerken met Mentha. De afgelopen 3 jaar heeft er een professionaliseringsslag plaatsgevonden door Wim en Marrit Smits van Jollein met ondersteuning van Erwin Hammer als directielid. Op zoek naar geschikte groeipartner voor Jollein 'Hoewel je nooit klaar bent, zijn bijna alle facetten binnen [...]
Koeka overgenomen door Nederlands MerkGoed
De Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt de overname van baby- en kindermerk Koeka. Dit baby- en kinderlabel werd in 1998 opgericht door Margareth de Haas. Op zoek naar juiste overnamepartij 'Na bijna 25 jaar hard werken willen we graag het stokje doorgeven. We zijn op zoek gegaan naar de juiste partij [...]
Omzet speelgoed daalt, vraag naar tweedehands speelgoed groeit
De laatste maanden zijn in de speelgoedbranche belangrijk, want hier worden normaal grote plussen in de omzet genoteerd. De voortekenen zijn echter niet gunstig als we kijken naar het internationale marktonderzoekbureau NPD Group. Dit marktonderzoekbureau volgt de ontwikkelingen van omzetten van speelgoed bij speelgoedketens en online spelers in twaalf belangrijke landen [...]