Babymarkt
Nieuw boek voor professionals over Wiegendood
Per jaar overlijden er nog steeds 20 tot 30 baby’s aan wiegendood. Bewustwording en het opvolgen van adviezen blijft nodig om toekomstige wiegendoodgevallen te voorkomen, meldt Ir. Floortje Kanits, PhD kandidaat en onderzoeker van de Wageningen University and Research en medeschrijver van dit boek. Risicofactoren voor wiegendood In 1987 adviseerde Prof. [...]
First time moms geven meer geld uit aan bedtextiel
WIJ Special Media heeft met de WIJ Zwanger Monitor onderzoek gedaan naar bedtextiel voor baby’s. Opvallend is dat first time moms meer geld uitgeven aan nieuw bedtextiel. Zij besteden gemiddeld 144 euro, terwijl ervaren moeders (met 1 of meer kids) 109 euro uitgeven. Dit is één van de belangrijke uitkomsten van [...]
Draagzakken worden ergonomischer en dat mag wat kosten
Er is meer inzicht gekomen in de wijze waarop baby’s gedragen moeten worden. Dat heeft als resultaat dat draagzakken beter zijn geworden en ouders ook bereid zijn er meer voor te betalen. Dit blijkt uit het continu onderzoek de WIJ Baby Monitor van WIJ Special Media, waarbij 632 moeders zijn ondervraagd [...]
Babykleding shoppen? Veel nieuw maar zeker ook tweedehands
Net als in voorgaande jaren werd in 2021 de meeste babykleding nieuw gekocht. Maar er is ook een levendige handel in tweedehands babykleding. Dit blijkt uit het continue onderzoek de WIJ Monitor van WIJ Special Media, waarbij ruim 2000 vrouwen die circa 8 maanden zwanger zijn het onderzoek ingevuld hebben. Heel [...]
Babyfoons weinig tweedehands aangeschaft
Hoewel er steeds meer apps op de smartphone worden gebruikt om een slapende baby in de gaten te houden, kiezen de meeste ouders nog altijd voor een babyfoon. Dit blijkt uit het continu onderzoek van WIJ Special Media, de WIJ Monitor. Nieuwe babyfoon heeft de voorkeur Zo’n 52% van de ondervraagde [...]
Online aankopen van kinderwagens en autostoelen blijven stijgen
De kinderwagen en de baby autostoel (groep 0) zijn belangrijke aankopen voor aanstaande ouders. Veilig en comfortabel vervoer is immers gewenst. Daarnaast wil het oog ook wat. De keus is enorm en advies is zeer welkom: in winkels, online en van familie en vrienden, zo constateert WIJ Special Media (WSM) in [...]