Bedrijfsvoering
Duurzaamheid en circulaire economie in babymarkt
De term duurzaamheid is ondertussen zowel bij consumenten als in het bedrijfsleven goed ingeburgerd. Anders wordt het als we het hebben over circulaire economie. Wat is circulariteit, waarom moet je hier als bedrijf over nadenken en waarom kun je circulariteit alleen bereiken door met andere partijen samen te werken? Wat is [...]
Online shopping tijdens Covid en hoe creëer je een unieke winkelervaring?
Hoeveel effect de pandemie op het winkelen heeft blijkt onder andere uit het laatste onderzoeksrapport van FinTech-onderneming Klarna dat over veel shoppingdata van consumenten beschikt. Belangrijke conclusies van dit onderzoek zijn dat het online shoppen door corona in de versnelling is gekomen maar ook dat veel Nederlanders het fysieke winkelen en [...]
Ondernemerslessen uit dossier Yepp
Het boek Dossier Yepp is een open en eerlijk verhaal van het ondernemersavontuur van Michel Krechting. Hij is auteur en ex-CEO van Yepp/GMG dat na alle successen in 2016 werd overgenomen door de Zweedse Thule Group. Het is een nuttig document voor iedereen die ondernemer is, een productiebedrijf heeft, er een [...]
Babymeubelen door coronacrisis steeds vaker online gekocht
Shoppen voor de babyuitzet is een bezigheid waar veel zwangere vrouwen reikhalzend naar uitkijken. De coronacrisis zorgt er voor dat veel babyaankopen noodgedwongen online plaatsvinden. En dat terwijl veel zwangere vrouwen eigenlijk liever op pad gaan om aankopen zoals een ledikant en commode te doen. Uit onderzoek van de WIJ Zwanger Monitor blijkt [...]
Onderzoek naar koopgedrag zwangeren
24Baby.nl heeft met de Mama Monitor voor het eerst onderzoek gedaan naar het koopgedrag van aanstaande ouders. Belangrijke conclusies zijn dat het grootste deel van de ondervraagde zwangeren de uitzet volledig nieuw koopt, in een fysieke winkel en dat veiligheid het belangrijkste aankoopcriterium is. Aantal deelnemers onderzoek Er deden 1.758 aanstaande [...]
Artificial Intelligence: hype of must voor de retail?
De retail staat aan de vooravond van belangrijke technologische uitdagingen. Een belangrijke techniek is de inzet van Artificial Intelligence, ofwel AI. Is het een modegril of niet en wat kun je ermee als retailer? Wat is Artificial Intelligence en machine learning? Een van de geestelijke vaders van AI is de Engelse [...]