Bedrijfsvoering
Waarom stop je met scrollen?
Tijdens het scrollen op Instagram, Facebook, Twitter of TikTok komt er altijd een moment dat je even stopt omdat een bepaald bericht je aandacht trekt. Wat maakt nu dat je net even stopt bij die ene post? Het antwoord ligt in je onbewuste brein Waarom klikken volgers wel op artikel A [...]
Offline en online is magic!
Bij ons bezoek aan showUP haalden we nog even een inspiratieboost in het listenUP theater. Een van de sprekers was Mariko Naber van sellyourstuffonline.nl. Als branding en e-commerce expert weet ze heel goed hoe een webshop je stenenwinkel kan versterken en vice versa. Dit zijn de tips die ze met het publiek deelde: Mariko [...]
Het nut van loyaliteitsprogramma’s
Om klanten te prikkelen vaker terug te komen naar de winkel of zelfs ambassadeur van je merk te laten worden zijn loyaliteitsprogramma’s een mooie tool voor marketeers. In de vorm van een beloning- en spaarprogramma kun je klanten aan je merk of winkel binden en meer verkoop genereren. Hoe klanten laten [...]
Metaverse, wat staat ons te wachten?
Tijdens het laatste Cross Media Café, gehouden in samenwerking met Beeld & Geluid, stond een interessant thema op de agenda: Metaverse. In de game industrie, sportwereld en modewereld wordt hier al veelvuldig gebruik van gemaakt. Wat staat ons te wachten met Metaverse en hoe is deze toe te passen in de retail? Een korte impressie van deze online bijeenkomst. Wat is [...]
Strengere reclameregels voor grote influencers
Voor influencers op Instagram, YouTube of TikTok met meer dan 500.000 volgers of fans geldt met ingang van 1 juli een strengere Mediawet. Voor kinderen gelden extra strenge regels. Het Commissariaat voor de Media gaat actief toezicht houden of de nieuwe regels worden nageleefd. Wat zijn de nieuwe regels voor influencers? [...]
Van levering producten naar invullen behoeftedomeinen
Tijdens de kick-off van Shopping Tomorrow sprak Kitty Koelemeijer, Professor Nyenrode Business Universiteit over de paradox van e-commerce en toekomstige scenario’s. De paradox van deze tijd is volgens Koelemeijer dat we toegang hebben tot alle technologieën en data. Dus zoeken en vergelijken we tot we tevreden zijn. Aan de andere kant [...]