Bedrijfsvoering2019-12-17T16:55:25+01:00

Bedrijfsvoering

1207, 2022

Strengere reclameregels voor grote influencers

By |12 juli, 2022|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: , |0 Reacties

Voor influencers op Instagram, YouTube of TikTok met meer dan 500.000 volgers of fans geldt met ingang van 1 juli een strengere Mediawet. Voor kinderen gelden extra strenge regels. Het Commissariaat voor de Media gaat actief toezicht houden of de nieuwe regels worden nageleefd. Wat zijn de nieuwe regels voor influencers? [...]

1506, 2022

Van levering producten naar invullen behoeftedomeinen

By |15 juni, 2022|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Tijdens de kick-off van Shopping Tomorrow sprak Kitty Koelemeijer, Professor Nyenrode Business Universiteit over de paradox van e-commerce en toekomstige scenario’s. De paradox van deze tijd is volgens Koelemeijer dat we toegang hebben tot alle technologieën en data. Dus zoeken en vergelijken we tot we tevreden zijn. Aan de andere kant [...]

1206, 2022

Misbruik retourrecht tegengaan met vignet en stickers

By |12 juni, 2022|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Een koffer gebruiken voor een vakantie en daarna retour sturen. Een jurk met vlekken terugsturen na een avondje uit. Na het zien van het EK of WK de bestelde tv retourneren. Warmteborstels die terugkomen vol met haren. Ook babyproducten ontkomen niet aan het huidige retourgedrag zoals het terugsturen van een babydekentje [...]

1003, 2022

Duurzaamheid en circulaire economie in babymarkt

By |10 maart, 2022|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

De term duurzaamheid is ondertussen zowel bij consumenten als in het bedrijfsleven goed ingeburgerd. Anders wordt het als we het hebben over circulaire economie. Wat is circulariteit, waarom moet je hier als bedrijf over nadenken en waarom kun je circulariteit alleen bereiken door met andere partijen samen te werken? Wat is [...]

1012, 2021

Online shopping tijdens Covid en hoe creëer je een unieke winkelervaring?

By |10 december, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Hoeveel effect de pandemie op het winkelen heeft blijkt onder andere uit het laatste onderzoeksrapport van FinTech-onderneming Klarna dat over veel shoppingdata van consumenten beschikt. Belangrijke conclusies van dit onderzoek zijn dat het online shoppen door corona in de versnelling is gekomen maar ook dat veel Nederlanders het fysieke winkelen en [...]

1606, 2021

Ondernemerslessen uit dossier Yepp

By |16 juni, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Het boek Dossier Yepp is een open en eerlijk verhaal van het ondernemersavontuur van Michel Krechting. Hij is auteur en ex-CEO van Yepp/GMG dat na alle successen in 2016 werd overgenomen door de Zweedse Thule Group. Het is een nuttig document voor iedereen die ondernemer is, een productiebedrijf heeft, er een [...]