Bedrijfsvoering2019-12-17T16:55:25+01:00

Bedrijfsvoering

1003, 2022

Duurzaamheid en circulaire economie in babymarkt

By |10 maart, 2022|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

De term duurzaamheid is ondertussen zowel bij consumenten als in het bedrijfsleven goed ingeburgerd. Anders wordt het als we het hebben over circulaire economie. Wat is circulariteit, waarom moet je hier als bedrijf over nadenken en waarom kun je circulariteit alleen bereiken door met andere partijen samen te werken? Wat is [...]

1012, 2021

Online shopping tijdens Covid en hoe creëer je een unieke winkelervaring?

By |10 december, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Hoeveel effect de pandemie op het winkelen heeft blijkt onder andere uit het laatste onderzoeksrapport van FinTech-onderneming Klarna dat over veel shoppingdata van consumenten beschikt. Belangrijke conclusies van dit onderzoek zijn dat het online shoppen door corona in de versnelling is gekomen maar ook dat veel Nederlanders het fysieke winkelen en [...]

1606, 2021

Ondernemerslessen uit dossier Yepp

By |16 juni, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

Het boek Dossier Yepp is een open en eerlijk verhaal van het ondernemersavontuur van Michel Krechting. Hij is auteur en ex-CEO van Yepp/GMG dat na alle successen in 2016 werd overgenomen door de Zweedse Thule Group. Het is een nuttig document voor iedereen die ondernemer is, een productiebedrijf heeft, er een [...]

804, 2021

Babymeubelen door coronacrisis steeds vaker online gekocht

By |8 april, 2021|Categorieën: Babymarkt, Bedrijfsvoering|Label: , , |0 Reacties

Shoppen voor de babyuitzet is een bezigheid waar veel zwangere vrouwen reikhalzend naar uitkijken. De coronacrisis zorgt er voor dat veel babyaankopen noodgedwongen online plaatsvinden. En dat terwijl veel zwangere vrouwen eigenlijk liever op pad gaan om aankopen zoals een ledikant en commode te doen. Uit onderzoek van de WIJ Zwanger Monitor blijkt [...]

804, 2021

Onderzoek naar koopgedrag zwangeren

By |8 april, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: , |0 Reacties

24Baby.nl heeft met de Mama Monitor voor het eerst onderzoek gedaan naar het koopgedrag van aanstaande ouders. Belangrijke conclusies zijn dat het grootste deel van de ondervraagde zwangeren de uitzet volledig nieuw koopt, in een fysieke winkel en dat veiligheid het belangrijkste aankoopcriterium is. Aantal deelnemers onderzoek Er deden 1.758 aanstaande [...]

2603, 2021

Artificial Intelligence: hype of must voor de retail?

By |26 maart, 2021|Categorieën: Bedrijfsvoering|Label: |0 Reacties

De retail staat aan de vooravond van belangrijke technologische uitdagingen. Een belangrijke techniek is de inzet van Artificial Intelligence, ofwel AI. Is het een modegril of niet en wat kun je ermee als retailer? Wat is Artificial Intelligence en machine learning? Een van de geestelijke vaders van AI is de Engelse [...]