showup april 22

Een gloednieuwe lente/zomer editie van inkoopbeurs showUP staat voor de deur. Na een verplaatsing van februari naar 3 en 4 april, kunnen inkopers, merken, ontwerpers en winkeliers elkaar weer ontmoeten onder het glazen dak van Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen.

What’s new bij showUP?

Van nieuwkomers die hun producten voor de eerste keer op showUP presenteren tot gevestigde merken die hun langverwachte collecties tonen. Ook deze editie valt er weer genoeg nieuws te ontdekken. Organisator Daan van Trigt kijkt uit naar een succesvolle beurs: ‘De beslissing om showUP van februari naar april te verplaatsen heeft ervoor gezorgd dat we weer een volwaardige beurs kunnen neerzetten met meer dan 300 deelnemers op 15.000 m2. We zijn trots op de diversiteit aan merken: van homewear, gifts, kids, textiel tot sieraden. Alle segmenten zijn bijzonder goed vertegenwoordigd.’

What’s UP?

The Store verrast deze editie weer met een origineel winkelaanbod, geïnspireerd op het dierenrijk. De Trendzone deelt onder toeziend oog van trendforecaster Jan Agelink de laatste inspirerende markttrends. Gelukkig is ook het listenUP theater weer terug van weggeweest, waar Jan zijn Trendzone zal toelichten, interieurstylist Theo-Bert Pot de fijne kneepjes van het vak deelt en duurzame lifestyle-expert Marieke Eyskoot vertelt wat je kan doen om de wereld een stukje beter te maken. Welke inkooptrends kun je nog meer verwachten op showUP? We lichten alvast een tipje van de sluier op:

Biophilic Design

‘To plant a garden, is to believe in tomorrow’ zei Audrey Hepburn ooit. Ons omringen met natuur is van wezenlijk belang: het zorgt voor meer geluk en vermindert stress. Ontwerpers en architecten focussen zich dan ook steeds vaker op biofilisch design. Letterlijk betekent biofilie: ‘liefde voor het leven of levende systemen’. Met als belangrijkste doel: de mens in contact brengen met de natuur. Groen geluk kan al in een klein hoekje zitten: van moestuinieren, regenwater opvangen, akoestische moswanden tot baden in zeewier! Duurzame lifestyle-expert Marieke Eyskoot vertelt tijdens listenUP wat je kan doen om de wereld beter te maken:

Colourful Cultures

‘Er zit toekomst in folklore’ zei trendwatcher Lidewij Edelkoort al eens. Door ons te verdiepen in andere culturen, komen we dichter bij elkaar. Weten waar en door wie een product gemaakt is, kan zowel koper als verkoper een goed gevoel geven. Op die manier krijgt de Indiase maker van een handgeknoopt vloerkleed de lof die hij verdient en kunnen Peruaanse handwerkers hun ambacht blijven uitoefenen. Van creatieve weeftechnieken, kleurrijke beschilderingen tot vrolijke tegelpatronen: inspirerende invloeden van ver weg zorgen voor een werelds winkelassortiment.

Very Peri

Kleureninstituut Pantone brengt dit jaar een ode aan de kleur paars door de tint ‘Very Peri’ te verkiezen tot kleur van het jaar 2022. De luxe kleur, vroeger alleen voorbehouden aan keizers en koningen, is vandaag de dag toegankelijk voor iedereen en breed toepasbaar. Want naast rijkdom, staat de krachtige kleur ook voor inspiratie, spiritualiteit, creativiteit en daadkracht.

Trendzone

Niet alleen het tonen van de laatste trends, maar ook het prikkelen van álle zintuigen: dat is deze editie het doel van de Trendzone. Trendforecaster Jan Agelink liet zich inspireren door de Sensorama Simulator: een machine uit 1962 die 3D-films speelt onder begeleiding van geluid, geur en wind. ‘Net zoals de Sensorama, is de Trendzone een multi-experience voor je zintuigen. We creëren een podium met vier inkooptrends waardoor je je kan laten inspireren. In kubussen gedecoreerd met behang van NLXL, kan je je even terugtrekken om alles in je op te nemen.’

Praktische informatie over showUP lente/zomer 2022

Wanneer: zondag 3 en maandag 4 april
Waar: Expo Haarlemmermeer, Stelling 1, Vijfhuizen
Meer informatie vind je op showup.nl

Bekijk meer beursberichten

showup april 22
showup april 22
showup april 22