trademart brussel baby kids

Het is zover! De nieuwe afdeling baby & kids van Trademart in Brussel is verhuisd naar level D naast home & living. Wat voor moois staat exposanten en bezoekers te wachten in Brussel? Lies Vandiest, Business Unit Manager vertelt:

Hoe is het gegaan met de verhuizing?

Lies: ‘Het was een drukke periode met de vakanties tussendoor! Op dit moment zijn de showrooms praktisch klaar, en leggen we de laatste hand aan de inrichting. We hadden natuurlijk al prachtige showrooms beneden, maar voor de inrichting van de showrooms hier is iedereen bereid een stapje verder te gaan. We zien prachtige, trendy inrichtingen van exposanten. Iedereen beseft: we hebben het altijd op één manier gedaan, maar dit is zowel voor ons als de exposanten een goed moment geweest om het anders in te steken. Dat voel je ook als je hierboven loopt, de sfeer is toch anders dan beneden.’

Lies Vandiest

Kun je iets zeggen over de samenwerking met exposanten?

‘De verhuizing was natuurlijk best veel werk en zorgt altijd voor wat stress, maar er heerst hier zo’n goede sfeer. De samenwerking gaat heel goed. Exposanten krijgen van ons de volledige vrijheid om hun showroom in te richten. Ze hebben deze helemaal naar wens kunnen personaliseren, qua kleuren, inrichting, alles. Dat stimuleren we ook, want het moet geen eenheidsworst worden. Er was geen noodzaak om te verhuizen, maar we hebben dit echt gedaan omdat we geloven in deze sector, in samenwerking met al die mooie merken maken we echt een professionaliseringsslag. Ook de exposanten van home & living die zich op dezelfde etage bevinden, hebben heel positief gereageerd. Ze wilden met alle plezier hun eventdata volledig afstemmen op die van de sector baby & kids.’

Kun je iets zeggen over de nieuwe showrooms?

‘Exposanten zullen hun showroom veel meer als commerciële ruimte gaan gebruiken, voor het ontvangen van (internationaal) bezoek, maar ook voor het geven van een presentatie of cursus. Naast de standaard laatste maandag van de maand en de events zullen de showrooms dus veel intensiever gebruikt worden. In het hart van de verdieping, wij noemen dit intern ‘de lichtstraat’ die over het park uitkijkt, zullen we nog verschillende loungeplekken maken om ook buiten de showrooms even rustig te zitten en af te spreken.’

Hoeveel exposanten en merken telt het departement baby & kids nu?

Lies: ‘Er zijn meer dan 60 exposanten en ongeveer 250 merken vertegenwoordigd. Daaronder ook verschillende nieuwkomers zoals Hanne Juul, Dr. Brown’s, Choubidous, JB-S Agenturen, Meyco Baby, Klippan, Juka, Geboortelijst.be, Les Couleurs de Binouches en Cottonbaby. En er zijn een paar oud exposanten opnieuw deelnemer geworden zoals Chicco. De opkomst van alle concepstores is voor ons reden geweest om te kiezen voor de samenvoeging baby & kids bij home en living. Het gaat niet alleen om het beter kunnen laten zien van producten in mooi daglicht, maar het moet ook strategisch zinvol zijn. Bezoekers kunnen nu op één verdieping kennismaken met meer dan 750 mooie merken op het gebied van home, deco, design, gifts, baby en kids.

Hoe positioneren jullie jezelf als Trademart?

‘Sommige deelnemers spreken van een Europese Hub in Brussel! Wij zijn echt een lokaal alternatief voor grote internationale beurzen. We hebben een groot aanbod in alles voor baby en kind: kleding, deco, hardwaren variërend van grote tot kleine nichemerken. Of je nu een conceptstore hebt, of een babyspeciaalzaak of een kledingwinkel, bij ons vind je bekende en onbekende merken en een grote diversiteit. Onze bezoekers komen uit de hele Benelux en ook een stukje Noord-Frankrijk, via ons platform Trademart.eu dat in juli live is gegaan bereiken we natuurlijk nog meer inkopende partijen.’ aldus Lies.

Opening en events

Het openingsevent vindt plaats op 28, 29 en 30 augustus, hiervoor zijn alle retailers uitgenodigd onder genot van een hapje en een drankje. De Kids World Days vinden plaats op 25 en 26 september, hier zullen de noviteiten te zien zijn. Op Trademart.eu zijn alle deelnemers en hun merken te vinden, de site telt al meer dan 100 baby- en kindermerken.

Bekijk meer beursberichten