spielwarenmesse 2023

Na een periode van afwezigheid staat de organisatie van Spielwarenmesse in de startblokken voor een nieuw event. Feel the Spirit is het motto van de internationale Spielwarenmesse, die van 1 t/m 5 februari 2023 plaatsvindt in het Duitse Neurenberg.

Breed scala producten voor baby’s, peuters en kleuters

In hal 2, ingebed tussen de productgroepen ‘Pluche’, ‘Hout’ en ‘Educatief speelgoed’, vinden detailhandel en inkopers een breed scala aan nieuwe producten speciaal voor baby’s, peuters en kleuters. Daarbij ligt de focus niet alleen op een aantrekkelijk en duurzaam speelgoedontwerp. Ook is er veel aandacht voor kwaliteit, veiligheid en het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen. De productgroep sluit perfect aan bij de special area ‘Toys go Green’ met duurzaam speelgoed in dezelfde hal.

Speelgoedwinkels interesse in artikelen voor allerkleinsten

De Spielwarenmesse biedt een breed scala aan nieuwe producten speciaal voor baby’s, peuters en kleuters. Hiermee speelt de beurs in op de stijgende trend dat veel speelgoedwinkels speelgoed en aanverwante artikelen voor kleine kinderen opnemen in hun assortiment. De focus van producenten als onder meer HABA, Lässig, Sebra en sigikid ligt daarbij niet alleen op een aantrekkelijk en duurzaam speelgoedontwerp. Ook is er veel aandacht voor kwaliteit, veiligheid en het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen.

Aparte showcase met trends

Voor de categorie baby- en kinderartikelen zal een aparte showcase met trends worden gemaakt. In hal 7 kunnen bedrijven terecht voor informatie over veiligheid, testinstituten en copyright. Stationary bevindt zich in hal 5 en hal 7A gevuld met modelbouw is voor het eerst open voor publiek op zaterdag en zondag. Nieuw is verder de Spielwarenmesse Selfie-Spot en ToyCocktail wedstrijd die voor het eerst zal plaatsvinden als onderdeel van de PressPreview. Onder kritisch oog van de jury zullen verschillende barmannen hun beste cocktail presenteren waaruit 3 winnaars zullen worden gekozen.

3 nieuwe trends gedefinieerd voor Spielwarenmesse

Ook voor komend jaar zijn er weer nieuwe trends gedefinieerd door het internationale TrendCommittee. Vakbezoekers kunnen hier alles over vinden in het opnieuw ingedeelde ToyTrends experience in hal 3A, waar bezoekers de producten ook kunnen uitproberen. Samen met de presentaties op het Toy Business Forum die doorlopend plaatsvinden, worden de trends een compleet verhaal.

Discover! – ontdek nieuwe werelden

De naam zegt het al: we gaan nieuwe werelden en thema’s ontdekken. Of het nu andere landen, culturen en talen betreft, of het wonder van natuur en onbekende sterrenstelsels. Het gaat om het terugvinden van antwoorden op vragen als Hoe? Waarom? en Waarvoor?

Brands for Fans – spanning voor jong en oud

De basis van deze tweede trend is licenties en retro producten. Denk aan de Rubik’s Cube en het spel van Ludo. Stripfiguren en bekende personages uit film en tv genieten nu net zoveel populariteit als bij de lancering. Vaak duurt de fascinatie voor deze characters tot ver na de kindertijd, om door te geven aan volgende generaties.

MetaToys – speelgoed in nieuwe dimensies

Innovatieve benaderingen en technologieën voor spelen zijn de focus van de ‘MetaToys’-trend. De digitale wereld biedt niet alleen het vooruitzicht op vooruitgang in het dagelijks leven, maar ook op ruimte voor nieuwe creativiteit in de speelgoedindustrie. Deze kansen worden door de sector opgepakt met producten die zich afspelen in Web3 of gebruikmaken van technologieën zoals augmented reality.

Voor meer informatie: Spielwarenmesse.de
Lees meer beursberichten