U bevindt zich hier:--Spielwarenmesse: van 27 januari tot 1 februari 2016

Spielwarenmesse: van 27 januari tot 1 februari 2016

Door |2017-06-20T12:24:31+00:005 januari, 2016|Categorieën: Beursnieuws|Tags: |

Ieder jaar kunnen bezoekers van deze beurs ongeveer 75.000 nieuwe producten bekijken. Veel producten geven een kijkje in de toekomst: hoe spelen kinderen en waarmee? Er is zelfs speelgoed dat op al deze ontwikkelingen vooruitloopt. Hoe maak je nu uit deze enorme berg speelgoed als retailer een goede keuze?

De Spielwarenmesse helpt graag een handje. Een team trendscouts signaleert ook dit jaar een aantal belangrijke stromingen die in de TrendGallery in Hal 3A worden tentoongesteld:

1. Train your brain
Kinderen willen de wereld begrijpen, ze willen leren en zijn daar ook voor uitgerust. Kinderen zijn nieuwsgierig, onbevooroordeeld en ontdekken graag. De ontwikkeling van hun hersenen staat daarbij centraal. Speelgoed dat mentale fitness traint, de zogenaamde Brain Builders, helpen bij dit proces. Denk daarbij aan knutselen, puzzelen of creatief spelen.

2. Every day hero
Elke dag een held zijn, welk kind wil dat niet? Grote dromen starten vaak in de kindertijd en spelen soms jaren na de kindertijd een grote rol. Er verschijnt steeds meer speelgoed dat hun sociale en emotionele intelligentie prikkelt en helpt hun dromen te realiseren. Denk aan een idee voor een sociaal project, een product of zelfs een bedrijf. De kleine helden van vandaag laten graag een voetafdruk achter om de wereld iets beter te maken.

3. Design to play
Speelgoed is er er om mee te spelen, maar het oog wil ook wat. Steeds meer speelgoedmakers worden geïnspireerd door artiesten en ontwerpers. Het resultaat zijn andere kleuren en vormen. Design en ontwerp doet definitief zijn intrede in de baby- en kinderkamer.
Naast poppen, knuffels en babyspeelgoed in hal 1 en 3 heeft de Spielwarenmesse hal 2 speciaal ingericht met hardwaren en andere producten die interessant zijn voor de retailer in het baby- en kindervak!