showup

Is het de lichte hal (glazen exporuimte destijds ontwikkeld voor de Floriade), is het de combinatie van interieur en baby- en kindermerken? Is het om de mooie trendpleinen te bewonderen of om inspiratie op te doen? Eigenlijk gaat het om allemaal. Een bezoekje aan showUP is altijd de moeite waard. Niet alleen voor je werk, of je nu journalist of retailer bent, maar ook om nieuwtjes te snuiven voor je eigen interieur, zoals wij graag doen!

Durf kleur te gebruiken

We begonnen zondagochtend met een presentatie in het listenUP theater van Theo-Bert Pot, interieurstylist en oprichter van thenicestuffcollector.com en hij is behoorlijk actief op social media en gebruikt zijn eigen woning als testhuis. Zijn credo: durf om kleur te gebruiken in huis, het is de ultieme smaakmaker. Met kleur geef je immers diepte aan het interieur. Na de lichte Scandinavische stroming begon hij zelf meer kleur te gebruiken. Hij verfde plafonds mee in kleine ruimtes, paste prints toe en zag wat een effect dat had. Dit kleurgebruik kan natuurlijk ook in winkelruimtes worden toegepast.

Haal klanten uit comfortzone

Veel mensen durven niet zo goed maar door het klanten te laten zien haal je ze uit hun comfortzone, aldus Theo-Bert. Dat is in winkels goed te doen door bepaalde hoeken te stylen, een paar stroken behang zijn al voldoende. Om te voorkomen dat je de gekozen kleuren en combinaties straks misschien zat bent, moet je denken in zachte contrasten, aldus Theo-Bert. Na hem volgde presentaties van kleurexpert Marie-Gon, trendforecaster Jan Agelink en duurzaam lifestyle expert Marike Eyskoot. We konden deze lezingen helaas niet bijwonen, want we gingen de beursvloer op.

Nieuws van growUP

Op het growUP gedeelte bevonden zich meer dan 50 standhouders met een kleine 150 merken en hun laatste nieuwtjes. Een greep uit de merken: Babyzus, bamboom, bibs world, cambrass, dooky, dusq, elodie details, fresk. Maar ook: frigg, gezinnig, greentoys, hevea, jonod, jellycat, koeka, laessig, lanco toys, ma cabane a reves, makki. En we zagen nanami, nuuroo, plantoys, quut, tribike en tub of world. Bij mij in het oog sprongen de stijlvolle knoeikleden, placemats en puzzelmatten in fraaie dessins van eeveve, de modulaire en duurzame speelhuizen voor meisjes en jongens van Ma Petite Maison. We zagen ook mooie speenkoorden en spenen van BabyZus en natuurlijke rubberen speeltjes van Natruba.

Inspiratie op Trendzone

De Trendzone is ook al zo’n inspirerende plek waarbij de zintuigen werden geprikkeld. Voor de opzet en inrichting was Jan Agelink verantwoordelijk, tevens trendspreker op showUP. Voor deze editie was het podium in vier kwarten opgedeeld met vier thema’s. Maker Market gaat over het zelf maken en knutselen, vormgegeven in de vorm van een werkplaats. Bij Wonderrooms lag de focus op het onderbewustzijn en escapisme in de stijl van een digital droomlandschap. De derde trend is Biosphere waarbij natuur, symbiose en biobased materiaal centraal staat. Mindspace was de laatste trend, als futuristische maar comfortabele loungeomgeving met de focus op cocooning, caring en connecting.

showup babyzus
showup nuuroo
showup laessig
showup frigg
showup nanami
showup
showup eeveve
showup