U bevindt zich hier:--Verkooptraining nieuwe stijl

Verkooptraining nieuwe stijl

Door |2017-06-28T11:49:51+00:0025 januari, 2016|Categorieën: Bedrijfsvoering|Tags: , , , , , , |

Het voelde als vanouds om naar de Expo Houten te rijden. Hier bezoeken we op uitnodiging het 2e Baby-Dump Event , 2 dagen voorlichting en training van nieuwe babyproducten voor verkoopmedewerkers van Baby-Dump.

Babydump regelt zelf demonstraties aan verkopend personeel

Door het wegvallen van de Pink & Blue beurs en het missen van een stuk voorlichting over de nieuwste producten aan het personeel, zet Baby-Dump een eigen event neer begin december, nu al voor het tweede jaar. Directeur Huub Burgmans vertelt: ‘Wij bezoeken Kind + Jugend Keulen voor de inkoop van de nieuwste producten. Voorheen bezochten we Pink & Blue voor verdere uitleg en demonstraties aan ons verkopend personeel. Nu deze beurs is weggevallen hebben we zelf deze oplossing bedacht.’

Over het wegvallen van de Nederlandse vakbeurs zegt hij: ‘Een Nederlandse vakbeurs is natuurlijk goed, maar deze moet dan wel breed gedragen worden. Het gaat niet werken als de helft van de merken er niet staat.’

Dus huurt Baby-Dump nu zelf 2 dagen een beurshal bij Euretco. Dit jaar nemen er ruim 70 leveranciers met meer dan 90 merken aan deel, die in uniforme standbouw klaar staan voor demo’s en trainingen. Per dag bezoeken 150 medewerkers van Baby-Dump het event, van fulltimer tot zaterdaghulp. Ze trekken in kleine groepjes in een ontspannen en gezellige sfeer van stand naar stand, met gratis catering. Deze opzet blijkt ook ideaal voor verdere teambuilding voor alle medewerkers van Baby-Dump. In een aparte ruimte krijgen de personeelsleden een stuk geschiedenis te horen met fotocollages en een voorlichtingsfilm. Met Baby-Dump gaat het voorspoedig: er staat uitbreiding op stapel met een tweede winkel in België (Gent) en een nieuwe winkel in Friesland.

En wat vinden de merken zelf van dit event? Die zijn er blij mee. Ze hoeven maar een deel van de collectie mee te nemen en kunnen maatwerk leveren. Toch een teken aan de wand dat er behoefte is aan een event waar in alle rust nieuwe producten kunnen worden uitgelegd en gedemonstreerd.