jamak 25 jaar

Jamak werd bekend met de distributie van de Koala uitklap-wandcommode, de Handysitt opzetstoel en de Cradle wieg. Nu 25 jaar later, is de merkenportefeuille uitgebreid en werkt Jamak nog steeds met een hecht team.

Dat oprichter Maike Korteweg een neus heeft voor bijzondere producten bleek toen ze de Koala wandcommode en Handysitt opzetstoel met succes in de horeca- en recreatiebranche introduceerde. Met de toevoeging van de Cradle wieg van Leander besloot het team van Jamak deel te nemen aan de voorjaarsbeurs in Apeldoorn en met succes. Ondanks het feit dat ze niet veel mensen kende, werden hier meer dan 50 nieuwe winkelcontacten gescoord. Na deze vliegende start werd het assortiment verder uitgebreid met het Leander bedje en stoeltje Bumbo. Na een aantal verschuivingen concentreert Jamak zich nu op UBBI luieremmer en badspeeltjes, Bumbo stoeltjes en de Koala en byBO wandcommodes. De laatste, zeer waardevolle toevoeging zijn de kinderwagens en autostoelen van UPPAbaby die het in de markt heel goed doen. Ondanks de drukte staan ze open voor nieuwe merken, mits het bijzonder is, want: ‘We doen liever een paar mooie merken goed, dan veel merken half’ aldus Maike.

Mooie producten, mooi team

Maar met mooie producten scoren is niet de enige drijfveer van Maike. Ze werkt al 24 jaar met broer Jan, 20 jaar met schoolvriendin Pam Titulaer en 18 jaar met oud-collega Wendy Martens. ‘Ik ben nog steeds enthousiast over het werk, voor een heel groot deel ook vanwege het Jamak team. Koesteren wat en wie je om je heen hebt, dat vind ik belangrijk.’
De branche vindt ze nog steeds fijn en bijzonder om in te werken. ‘Ik denk dat het bijna voor iedereen geldt dat het krijgen van een kindje het mooiste is wat je kan overkomen. Iedereen is blij en straalt en het blijft leuk om met mensen te communiceren en ze te adviseren in een voor hen een zeer spannende en speciale tijd.’

team jamak

Trouwe klanten in de retail

Ook aan een goede samenwerking met merken en winkels hecht ze grote waarde: ‘We hebben door de jaren heen gelukkig te maken gehad met fijne en trouwe klanten in de retail. Vertrouwen is daarbij belangrijk. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar na 25 jaar weet je wel een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. Je moet elkaar ook iets gunnen, zeker in deze veranderende tijd waar persoonlijk contact toch minder is dan bijvoorbeeld 10 tot15 jaar geleden. Gelukkig hebben we beurzen waar we altijd erg naar uitkijken vanwege het intensieve en persoonlijk contact met leveranciers, klanten  en consumenten.
Maike is zoals ze zelf zegt een digibeet. ‘Geen social media voor mij en dat kan natuurlijk niet in deze tijd. Na 25 jaar moet je ervoor zorgen dat je niet blijft hangen. Collega Pam is wel met haar tijd meegegaan, maar om helemaal bij te blijven hebben we een paar jonge, enthousiaste collega’s aangetrokken!’

Meer reportages lezen

jamak uppababy mesa

UPPAbaby

uppababy jamak-

UPPAbaby

jamak ubbi

UBBI

jamak bumbo

Bumbo