U bevindt zich hier:--Opening eerste Prénatal Boutique

Opening eerste Prénatal Boutique

Door |2019-06-04T16:41:21+00:0010 december, 2018|Categorieën: Reportage|Tags: |

prenatal boutique

Kun je nog een nieuw winkelconcept in onze markt lanceren anno 2019? Het antwoord is ja! Op 9 november jl. vond de feestelijke opening plaats van de eerste Prénatal Boutique op Achter Clarenburg 22 te Utrecht.

We wurmen ons tussen de rij wachtende mensen en kruipen onder het paarse lint door dat om 10 uur wordt doorgeknipt. Direct erna stroomden de nieuwsgierigen naar binnen waar ze achter in de rij aansluiten met een kraskaart in de hand. ‘Daarmee kunnen ze een prijs ophalen’, legt Coen van de Plas uit, marketing communication manager van Prénatal. ‘En voor de eerste bezoekers hebben we een goedgevulde goodiebag samengesteld. Dat heeft enorm geholpen om bezoekers te trekken. En we bieden ook anderhalve week 20% korting op het hele winkelassortiment.’

prenatal utrechtAnder publiek in stadswinkels

Waarom is er voor een boutique concept gekozen? ‘We hebben het huidige concept stadswinkels goed bekeken en geconstateerd dat er toch behoefte is aan een update. In onze stadswinkels voerden we tot nu toe hetzelfde eenduidig assortiment als in onze department stores, inclusief autostoelen en buggy’s, maar dan uitgedund. Maar in de stadswinkels winkelt een ander publiek. En hun behoefte is totaal anders. We hebben gekeken naar een assortiment voor de shopper die hier rondloopt. Dat is nog steeds een zwangere vrouw, maar dat zijn ook mensen die op zoek zijn naar een cadeautje of mensen die een dagje gaan winkelen zonder doelgericht op zoek te zijn naar zwangerschapsproducten of babyuitzet.’

Zwangerschapsmode achterin

Een rondje in de winkel met 200 m² vloeroppervlakte maakt duidelijk: er is geen hardware te vinden, maar veel babykleding, accessoires en cadeauachtige artikelen. ‘We zijn de zwangere vrouw zeker niet uit het oog verloren’, meldt Coen. ‘We hebben bijvoorbeeld nog steeds een ruime collectie zwangerschapsmode, maar deze is wel achter in de winkel gepositioneerd. We willen langslopend publiek niet direct confronteren met zwangerschapskleding en – lingerie, zeker ook voor mannen is dat gewoon minder aantrekkelijk.’
Eén wand en veel rekken zijn ingericht met babykleding. Een bewuste keuze: ‘Babykleding is een goed scorend kraamcadeautje. We hebben daarom veel aanbod, niet alleen van ons eigen label maar ook diverse A-merken, en we gaan tot maatje 86. Maar naast een eerste outfitje kunnen consumenten kunnen hier ook terecht voor de eerste benodigdheden na de geboorte.’

Is het geven van voorlichting nog wel nodig hier? ‘De kennis is er zeker bij het personeel, maar je vindt hier niet de complete babyuitzet, daarvoor kunnen mensen terecht in onze department stores’, aldus Coen.

prenatal utrechtUitrollen naar andere stadswinkels

Prénatal telt momenteel 57 winkels waaronder 20 megastores en 37 stadswinkels. Met het boutique concept wil Prénatal een compleet andere sfeer neerzetten: een kleine winkel met een intieme uitstraling, meer giftshop-achtig. Coen: ‘We hebben deze winkel in drie maanden neergezet, een enorme uitdaging. Nu gaan we dit concept testen om te kijken of we het kunnen uitrollen naar andere stadswinkels of misschien wel soortgelijke winkels openen waar we nu nog niet aanwezig zijn.’
We schudden nog even de hand met Rob van den Noort, de nieuwe CEO van Prénatal. Coen: ‘Heel fijn, een nieuw persoon aan het roer, met frisse ideeën voor de toekomst. Rob is ook data driven, dus we gaan er samen met WIJ Special Media nog veel meer uithalen.’
Terug naar het station pikken we nog even wat mee van het compleet vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne die op deze dag de Zuidpassage opent. Veel prachtige winkels in een compleet nieuwe winkelsetting!